Чому скло фари має бути з UV-фільтром

Світло фар — ваша безпека. І саме скло фар та корпуси формують основу цієї системи. Їх стан напряму впливає на видимість, комфорт і безпеку. У цій статті — короткий гайд, як обрати деталі правильно.

Основні матеріали для скла фар

Сьогоднішні виробники використовують переважно два матеріали:

Більшість автовласників обирають полікарбонат із заводським антифогом і лаком. Саме таке скло фар представлено в асортименті FarFarLight.

Навіщо потрібен точний корпус фари?

Установка лінзи залежить від точності корпусу. Якщо корпус деформований — світлотіньова межа зникне. Саме тому варто купувати лише корпус фари з перевіреною геометрією.

«Замість нової фари краще оновити корпус — це дозволяє заощадити до 80% витрат», — радить автомайстер. [джерело]

Сучасні корпуси-аналогі мають добру геометрію, заводські направляючі, товстий пластик і часто йдуть вже з герметизуючими елементами. Вони повністю замінюють оригінал, якщо обрані правильно. Важливо врахувати тип світла (галоген, ксенон, LED) та наявність підтримки під Bi-LED оптику.

Сумісність Bi-LED модулів зі склом та корпусом

Bi-LED лінзи вважаються золотим стандартом у тюнінгу та реставрації автомобільної оптики. Вони дають рівномірний світловий потік, чітку СТМ (світло-тіньову межу) і не потребують розігріву. Однак, щоб розкрити їх повний потенціал, потрібне кришталево прозоре та термостійке скло з відповідним геометрією. Інакше з'явиться викривлення світлового потоку.

Також ключове значення має підібрати корпус із можливістю коректного встановлення лінзи через юстирувальну плиту. Інакше не уникнути складних доопрацювань.

Як відбувається заміна: ключові етапи

На перший погляд, процес виглядає елементарним: зняв-поставив. Проте в реальності — це кропітка процедура, що вимагає навичок роботи з термогерметиком, нагріванням, акуратної зачистки і фінального юстирування світла.

Найкраще рішення — довірити роботу професіоналам. Однак, якщо ви вирішили виконати заміну власноруч, дотримуйтесь правил:

Інакше є ризик запотівання, пошкодження корпусу або перекосу світлового пучка лінзи.

Не купуйте фару цілком — замініть лише те, що треба

Відновлення фари може бути простим і недорогим. Найчастіше достатньо замінити тільки одну частину. Це рішення — оптимум між якістю, ціною і швидкістю ремонту.

Правила догляду за склом і корпусом

Ключові рекомендації від експертів:

FAQ

Наскільки вистачає ефекту від полірування фар?

Так, але лише для усунення легкого помутніння та "павутинки". При глибоких подряпинах, тріщинах або внутрішньому вигоранні потрібна тільки заміна.

Чим відрізняється корпус фари для LED та галогену?

Світловий пучок буде абсолютно неправильним. Замість чіткої межі ви отримаєте хаотичне світло, яке сліпить інших і погано освітлює дорогу. Лінза — обов'язкова.

Які інструменти потрібні для заміни скла фари?

На переважній більшості авто це неможливо зробити якісно. Для правильної очистки пазів та нанесення герметика фару необхідно демонтувати.

Що робити, якщо фара почала пітніти після ремонту?

Можливі причини: мікротріщина в корпусі, нещільно закрита кришка для заміни лампи або забитий вентиляційний клапан. Невелика "роса" при різкій зміні температур є нормою і зникає за 10-15 хвилин.

Скільки служить нове полікарбонатне скло для фар?

Так, обов'язково. Найкращий спосіб — обклеїти його антигравійною поліуретановою плівкою. Це захистить від подряпин, помутніння та хімічних реагентів.

Чи можна використовувати силіконовий герметик для фар?

Тільки спеціальний бутиловий термогерметик . Він пластичний, витримує перепади температур і дозволяє повторно розібрати фару при необхідності.

Що таке перехідна рамка для лінз?

Тільки якщо ви використовуєте лінзи, спеціально розроблені для заміни штатних без доопрацювань (т.зв. "bolt-on"). В інших випадках потрібна модифікація або перехідна рамка.

Чи може скло спотворювати світловий пучок?

Так. Дешеве скло часто має оптичні дефекти ("хвилі", нерівності), які розмивають світлотіньову межу, створюють паразитні засвітки та знижують ефективність освітлення.

Чи можна відремонтувати тріснутий корпус фари?

Посилений термостійкий пластик (наприклад, ABS+PC або PBT+ASA). Він стійкий до вібрацій та високих температур від ламп, не деформується з часом.

Чи підходить універсальне скло для фар?

Скло, як і фари, розрізняється для правої (пасажирської) та лівої (водійської) сторони. Вони не є взаємозамінними.